Tuesday, 18 December 2012

Betul Ke ?


ade orang cakap sayang tak semestinya memiliki. betul ke? ade orang cakap kalau kite sayangkan seseorang tu, lepaskan dia pergi. kalau dia milik kita, dia akan kembali. betul ke? ade orang cakap rindu tu sifat yang selfish sebab kita nak dia ada dengan kita setiap mase je. betul ke?

kenapa ye cinta ni rumit? orang cakap cinta akan membahagiakan seseorang tu bila orang yang dia sayang tu pun sayangkan dia jugak. betul ke? memang cinta ni perlu berbalas sayang ke? untuk pupuk rase cinta tu kena saling sayang menyayangi, saling percaya, jujur dan saling menerima antara satu sama lain, penting ke semua tu? kalau sayang saje tak cukup eyh? hehek :D

dulu dia tanya aku "SAYANG SAJE MEMANG TAK CUKUP EYH DALAM CINTE NI?" aku tak tahu nak jawab ape time tu. and sekarang aku pulak yang tertanya-tanya apa yang dia tanya aku tu. "SAYANG SAJE TAK CUKUP KE?". selalu dengar orang tua-2 cakap budak muda sekarang tak tahu ape tu erti cinta. betul ke ape yang diorang cakap tu? kalau mak dengan ayah kite tu bersama kira atas dasar cinta lah kan? dah diorang kawin mase mude kan? kire diorang kawin mase tak tahu erti cinta ke erk?

orang cakap cinte perlukan pengorbanan. kire kena korbankan orang lain ke untuk buktikan cinta tu? bunuh orang buat korban, macam tu ke? ade jugak yang cakap cinta perlukan kekuatan mental. maknanya kalau orang gila tak boleh bercinta lah kan? eh, orang gila bercinta tak erk? bila cakap pasal cinta, macam-2 ada dalam kepala ni. soalan dan jawapan bercampur baur sampaikan tak tahu nak jelaskan macam mana.

kalau lelaki biasa akan salahkan perempuan bila ada masalah, dan perempuan pulak akan mengalah. betul ke cinta tu perempuan selalu kena mengalah? pelikkan cinta ni? ah! makin banyak fikir nak taip ape, maki rumit pulak otak ni. haha! tapi ade sebenarnya ada cinta yang akan kekal abadi, tak payah nak fikir banyak, tak payah nak berkorban iaitu CINTA KEPADA ALLAH DAN RASULULLAH :) kena semat dalam hati selalu :D

tapi... betul ke cinta ni perasaan yang menyeksakan?
(okey-2 dah-2) :D


2 comments:

  1. Cinta pada Allah itu adalah yang hakiki... Tapi x bermakna kita tidak perlu bercinta.. Cinta ada macam teori macam2 versi... Pilihlah mane yang sesuai dengan diri... Adakala cinta pada seseorang memang menyeksakan jika cinta di khianati. Mase tu baru fikir lebih baik tidak mengenal cinta sesama insan..

    ReplyDelete
  2. yehh! SETUJU SEPENUHNYA ! :D terima kasih.

    ReplyDelete